Prowadzisz sklep internetowy? Zależy Ci na tym by szybko pojawić się w wyszukiwarce Google z reklamą swoich produktów? Chcesz w szybki i prosty sposób pozyskiwać nowych klientów? Jeśli odpowiedziałeś tak przynajmniej na jedno z tych pytań to znaczy, że…musisz poznać Google Shopping.
Google Shopping – co to jest?
Google Shopping to narzędzie idealne dla biznesów e-commerce. Dlaczego? Bo to najlepszy sposób by w prosty i szybki sposób pokazać potencjalnemu klientowi, że może kupić u Ciebie to czego szuka.
Google Shopping (kampanie produktowe) to rodzaj kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google. W swoim działaniu podobne są do reklam AdWords. Również wyświetlają się w górnej części wyników wyszukiwania i rozliczane są w tym samym modelu (za kliknięcia). Dają jednak o wiele więcej możliwości.
Po pierwsze – zdjęcie. Możliwość prezentacji produktu przy użyciu miniaturki zdjęcia to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klienta. Obraz działa na wyobraźnię dużo bardziej niż tekst. Dodatkowo klient od razu widzi produkt, którego szuka.
Po drugie – cena. To właśnie ten parametr bardzo często decyduje o tym czy internauta kliknie w reklamę. Porównując oferty kilku bądź kilkunastu sklepów wybierze tę z najlepszą ceną. Jeśli masz konkurencyjną strategię cenową w swoim sklepie masz dużą szansę, że klient trafi właśnie do Ciebie.
Po trzecie – bezpośrednie kierowanie na podstronę z produktem. To bardzo ważne, że możesz odesłać klienta dokładnie tam gdzie chciałby się znaleźć po kliknięciu w reklamę czyli na stronę z produktem, którego szuka. Tu może zapoznać się z dokładnymi informacjami, parametrami i… dokonać zakupu.
Gdzie pojawiają się reklamy produktowe Google?
Reklamy Twoich produktów mogą pojawić się w następujących miejscach:
– wyszukiwarka Google, na górze wyników, obok reklam tekstowych i niezależnie od nich
– witryny partnerów sieci wyszukiwania Google (w tym YouTube)
– Zakupy Google
Czy wiesz, że …
Możesz zwiększyć szansę na sprzedaż swoich produktów, poprzez prezentację ich w formie tekstowej i graficznej jednocześnie? Załóżmy, że prowadzisz sklep z obuwiem dla biegaczy. Możesz ustawić reklamę tekstową na akcesoria dla biegaczy. Oprócz tego reklamę produktową konkretnych butów do biegania. Dzięki temu klient zobaczy obie reklamy Twojego sklepu na tej samej stronie wyników wyszukiwania.
W jakim modelu rozliczane są reklamy produktowe Google?
Podobnie jak w przypadku innych formatów reklamowych AdWords, również reklamy produktowe (Google Shopping) wyświetlane są na zasadzie aukcji. Reklamodawca rozlicza się w modelu CPC (Cost Per Click). Oznacza to, że zapłacisz tylko wtedy gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Pamiętaj, że kliknięcie oznacza przekierowanie na stronę z produktem – czyli tam gdzie może już dokonać zakupu.
Spróbuj bo warto!
Jeśli prowadzisz sklep internetowy i jeszcze nie korzystałeś z reklam produktowych Google to znaczy, że … Twoja konkurencja Cię wyprzedza. Skorzystaj z możliwości jakie oferuje Google Shopping i daj się znaleźć swoim klientom.