Raportowanie, podliczanie zysków i strat, różne programy i systemy motywacyjne dla pracowników to nieodzowna część prowadzenia własnej działalności. Nawet jeśli przedsiębiorstwo dobrze prosperuje – kontrola jest podstawowym narzędziem w rękach właściciela i szefa. Dodatkowo raz na jakiś czas warto przeprowadzić w firmie audyt. Taka forma kontroli wykaże wszelkie potencjalne nieprawidłowości i pomoże usprawnić jej funkcjonowanie.
Co to jest audyt?
Audyt, w szerokim ujęciu, jest dogłębną analizą funkcjonowania firmy, np. pod względem finansowym czy jakości obsługi klienta i umiejętności oraz kompetencji pracowników. Za jego pomocą sprawdza się też skuteczność mechanizmów kontrolnych, w które inwestuje firma. Audyt to pozytywne narzędzie, które pozwala na wyłapanie błędów i pozwala określić rozwiązania, tak, żeby firma prosperowała lepiej i przynosiła większe zyski.
Co podlega kontroli?
Kontrola przebiega wielotorowo. Do zbadania aspektów prawnych czy finansowych działalności firmy warto zatrudnić specjalistów. Audyt powinien obejmować także sprawność i przebieg komunikacji z klientem. W tym celu warto wcielić się w rolę tajemniczego klienta, który sprawdzi jakość telefonicznej, mailowej i bezpośredniej obsługi klienta. Dzięki temu poznasz sposób prezentacji oferty i umiejętności sprzedażowe swoich pracowników, zweryfikujesz także, czy wszystko przebiega zgodnie z założeniami.
Opinie klientów
Warto przeprowadzić także badanie opinii klientów. Mają oni kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu przez firmę. To od ich zadowolenia zależeć będzie, czy ponownie skorzystają z oferowanych usług i czy polecą je innym konsumentom. Pytanie klientów o opinię wzmacnia też relację pomiędzy nim a usługodawcą i pozwala zwrócić uwagę na to, co funkcjonuje dobrze, a co warto jeszcze poprawić.
Opinie pracowników
Równie ważnym – a często pomijanym – krokiem jest zapytanie o opinię funkcjonowania przedsiębiorstwa jego pracowników. Znają oni firmę od podszewki. To oni zwykle mają bezpośredni kontakt z klientem, a więc najlepiej znają jego potrzeby i sugestie. Warto uważnie wsłuchać się w ich opinie, pomysły. Zadowolenie pracowników (z wynagrodzenie czy atmosfery w pracy) ma bezpośrednie przełożenie na wizerunek firmy, obsługę klienta, a więc i powodzenie biznesu.
Kontrola pracy pracowników
Audyt przeprowadza się po to, żeby sprawdzić, jak funkcjonuje firma: wyłapać potencjalne błędy i opracować dla nich rozwiązania. Przeprowadza się go także po to, żeby sprawdzić skuteczność stosowanych w firmie mechanizmów kontrolnych i zadbać o ich ewentualne uszczelnienie. Po gruntownym przeszkoleniu pracowników, warto zainwestować w system do nadzoru pracowników, taki jak PCLOGGER.
PCLOGGER – skuteczny program do nadzoru pracownika
PCLOGGER to specjalistyczny program do badania efektywności pracy. Z jego pomocą po skończonym dniu pracy otrzymasz kompletny raport podsumowujący zaangażowanie pracowników – nie tylko dane o ilości godzin, ale także o aktywnym ich wykorzystaniu. PCLOGGER gwarantuje Ci realną ewidencję czasu pracy, poprzez monitoring komputera pracownika. Nie musisz już implementować dodatkowych narzędzi – kart, list obecności czy meldowania się u kierownika. Badanie efektywności pracowników, za pomocą oprogramowania PCLOGGER umożliwi Ci udostępnianie im danych o zaangażowaniu. Da to im szansę na dogłębną analizę swoich mocnych i słabych stron. Monitorując postępy pracy i omawiając je z członkami zespołu, wykorzystasz potencjał PCLOGGER jako silnego bodźca motywacyjnego.
Pańskie oko konia tuczy
Skuteczne prowadzenie biznesu – kiedy firma funkcjonuje już na rynku – opiera się w dużej mierze na utrzymaniu i zwiększaniu standardu obsługi czy jakości usług. Nieustanny rozwój to jedna strona medalu. Drugą stanowi nieustanne trzymanie ręki na pulsie – kontrola i weryfikacja. Audyt – przeprowadzany raz na jakiś czas – to konieczność. Na co dzień jednak potrzeba bardzo dobrego systemu kontrolowania funkcjonowania firmy. Jednym z narzędzi, które służą temu zadaniu jest właśnie PCLOGGER.