Jeśli sklep internetowy jest już prawie gotowy do wielkiego otwarcia, należy pomyśleć o dostawcach towarów, którzy są wręcz niezbędni do funkcjonowania danego przedsiębiorstwa. To właśnie oni zaopatrują firmy w towary, które następnie są sprzedawane klientom.
Na co jednak zwracać uwagę przy wyborze dostawców? Choć pytanie może budzić pewne przemyślenia, to jednak warto dobrze zastanowić się, zanim dojdzie do doboru konkretnej spółki zaopatrzeniowej.
1. Tanie dostawy
Firma dostawcza nie powinna posiadać zbyt drogiego towaru, bowiem wówczas wszystko przekłada się na ceny w sklepie, a także – braku zainteresowania ze strony klientów. Wszystko jest ze sobą powiązane, gdyż sklep musi w odpowiedni sposób “odbić sobie” koszt dostawy.
2. Szybkość zaopatrzenia.
Jeśli dostawca nie gwarantuje szybkiej dostawy pożądanego towaru, wówczas może dojść do opóźnień w zakresie wysyłki zamówienia do klienta, a to natomiast sprawia, iż kupujący (oraz prawowita firma) denerwuje się, nie dostając swojej paczki na czas. Szczególnie ważne jest to, gdy klienci kupują produkt przeznaczony na prezent i chcą, aby (co powinno być oczywiste) dotarł na czas. Dostawca nie powinien zwlekać z wysłaniem towaru tydzień, a nawet dwa – wysyłka musi mieć miejsce w ciągu najbliższych dni, a nawet dwudziestu czterech godzin.
3. Szeroki asortyment.
Cóż to za dostawca, który nie posiada podstawowych oraz najbardziej pożądanych produktów? Jeśli zamówienia nie ma firma dostawcza, nie posiada go również sklep internetowy, a to wywołuje frustrację oraz niechęć ze strony zamawiających. Asortyment dostawcy powinien być rozległy, a także posiadać nawet najbardziej nieprawdopodobne produkty. Dosłownie.
4. Opinie innych firm.
Przed finalnym wyborem dostawcy każdy właściciel sklepu internetowego ma jedno, najważniejsze zadanie, które musi postawić przed sobą – sprawdzenie opinii potencjalnych przyszłych dostawców. Jeśli tego nie zrobi, w przyszłości może okazać się, iż jego oczekiwania nie zostaną spełnione, a dobry dostawca to sukces firmy, o czym warto pamiętać.