Odpowiednia reklama sklepu internetowego jest niezwykle ważna, dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na założenie specjalnego fanpage’a na Facebooku, gdyż klienci będący fanami takiego sklepu kupują częściej oraz więcej.
Własny fanpage
Założenie fanpage’a sklepu internetowego na Facebooku jest niezwykle proste a do tego darmowe, jednak warto wcześniej założyć prywatne konto, które z pewnością ułatwi zarządzanie całym fanpagem. Jak wiadomo konto prywatne służy wyłącznie do celów prywatnych natomiast fanpage ma za zadanie promować sklep umożliwiając tworzenie reklam i oferując dostęp do bardzo przydatnych statystyk.
Dlaczego posiadanie fanpage’a jest takie ważne?
Taka strona stworzona na Facebooku pozwala gromadzić w jednym miejscu wszystkich „fanów” internetowego sklepu a każdy „kciuk w górę”, a także udostępnienie danej promocji czy też konkursu zachęci innych użytkowników do zajrzenia na fanpage sklepu przyciągając tym samym nowych klientów. Prowadzenie takiego fanpage’a wpływa w bardzo znaczący sposób na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, dzięki czemu większa liczba osób z pewnością odkryje sklep.
Reklama na Faceboku
Dzięki tej stronie można dotrzeć do zupełnie nowych osób, które do tej pory nie odwiedziły jeszcze sklepu. Facebook umożliwia stworzenie płatnej reklamy, za pomocą której można trafić do większego grona odbiorców. Najważniejsze jest jednak to, iż nie trzeba na starcie posiadać kilku tysięcy złotych do skorzystania z możliwości zamówienia takiej reklamy.
Kupony rabatowe, konkursy
Zdecydowana większość osób, która zdecyduje się polubić profil danego sklepu, liczy przede wszystkim na otrzymanie kuponów rabatowych lub też możliwość wzięcia udziału w konkursie, w którym do wygrania będą ciekawe nagrody. Dzięki takiej akcji można przyciągnąć do sklepu znacznie większe grono klientów, którzy z pewnością nie poprzestaną na jednorazowych zakupach. Prowadzenie na Facebooku strony swojego sklepu można oczywiście zlecić innej osobie, jednak wiąże się to z kosztami, na które na początku działalności nie każdy może sobie pozwolić.