Dane osobowe w marketingu e-commerce

Prowadząc własny sklep internetowy, należy pamiętać, aby spełnić odpowiednie normy, a także mieć na uwadze pewne aspekty, mogące zaważyć w przyszłości na zgodności przedsiębiorstwa z prawem. W ów kwestię wpisuje się również korzystanie z e-mail marketingu.

Znaczna większość, bowiem prawie aż 90% właścicieli przedsiębiorstw internetowych korzysta z tak zwanego email marketingu. Czymże ono jest? Otóż, email marketing jest niczym innym, jak reklamą, a także newsletterami, które są rozsyłane za pomocą poczty internetowej do wielu klientów. Wszystko to zarazem ma ściśle powiązaną formę z danymi osobowymi, bowiem adres e-mail również jest chroniony danymi.

Choć dla wielu właścicieli przedsiębiorstw wykorzystywanie podanych e-maili przy różnorodnych badaniach oraz zamówieniach to perfekcyjna okazja na rozesłanie własnych reklam, to jednak nie zawsze może okazać się to tak proste, jak na samym początku. Często wiele osób błędnie myśli, iż otrzymując podobne informacje nie potrzebują zgody na ich przetwarzanie, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że jest to jawne pogwałcenie ART> 43.1 pkt. 8 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.

Jeśli więc ktoś chce wykorzystać dane klientów do działań marketingowych, musi wpierw posiadać zgodę od potencjalnych klientów, a także pozwolenie na przesyłanie informacji w dziedzinie handlu o ośrodkach komunikacji elektronicznej zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.

Jak uzyskać zgodę klientów?

Odpowiedź na owo pytanie jest stosunkowo proste. W trakcie zakładania przez osoby prywatne kont na sklepach internetowych należy umieścić prawne regułki, które klient w momencie zaznaczenia zgadza się na przetwarzanie swoich danych, łącznie z adresem e-mailowym. Co więcej – zgody nie mogą być zaznaczone domyślnie, co również wiąże się ze złamaniem prawa przez właścicieli przedsiębiorstw.

Warto pamiętać, iż w momencie udostępniania danych osobowych innym podmiotom, należy zawrzeć umowy, które dotyczą działań email marketingowych. Można również zawrzeć współpracę z firmą, posiadającą system do tejże formy reklamy, gdzie wszelkie dane osobowe są w nich zawarte. Wszystko to należy też zgłosić do GIODO.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here