Jeśli chcesz skutecznie docierać do potencjalnych odbiorców, Twoja firma powinna wykorzystywać różne dostępne kanały komunikacji. Jednym z nich jest call center, czyli kontakt telefoniczny. To skuteczna forma sprzedaży, gdyż pozyskanie Klienta nie zajmuje dużo czasu. Rozmówca podejmuje decyzję zakupową w ciągu kilku minut.
Żeby sprzedaż była efektywna, należy zlecić ją dobrej firmie, która ma duże doświadczenie. Najlepiej, by wykonawca specjalizował się w Twojej branży. Wówczas czas na wdrożenie konsultantów nie będzie zbyt długi, a kampanie będą przynosiły zyski już w pierwszych miesiącach.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy call center?
Jednym z kluczowych czynników determinujących wybór jest cena. Nie powinna być zbyt wysoka, w porównaniu ze standardami na rynku. Z kolei za niska kwota może świadczyć o braku profesjonalizmu – utrzymanie działu call center nie jest tanie. Wyspecjalizowani konsultanci muszą wyróżniać się określonymi cechami. Powinni posiadać twardą wiedzę, ale również umiejętności miękkie, jak np. zdolności interpersonalne. Stąd też dobra firma zajmująca się sprzedażą telefoniczną nigdy nie zaproponuje niskich stawek. Warto wysłać zapytania ofertowe w różne miejsca i porównać wyceny.
Dobrą propozycja jest również skorzystanie ze specjalnego kalkulatora firm, np. takiego: https://kalkulatordlafirm.pl/call-center/. W ten sposób szybko sprawdzisz średnie kwoty rynkowe. Narzędzie jest bardzo funkcjonalne, gdyż można je konfigurować w zależności od potrzeb biznesowych Twojej firmy. Wystarczy ustawić odpowiednie parametry, np. rodzaj klienta (B2B lub B2C), poziom skomplikowania produktu, wymagane doświadczenie konsultantów. Na tej podstawie otrzymuje się realną wycenę usługi.
Baza danych to podstawa
Kluczowym czynnikiem przy zdobywaniu leadów za pośrednictwem firmy call center jest baza danych. Powinna być ona sprofilowana pod kątem oferowanej przez Ciebie usługi lub produktu, a także na bieżąco aktualizowana. Odpowiednia baza danych to również możliwość oszczędności, bo konsultanci dzwonią do starannie wyselekcjonowanej grupy osób. To wpływa na wydajność rozmów i dobre wyniki sprzedażowe. Zakup wartościowych rekordów może być kosztowny, jednak im lepiej dopasowana baza, tym większa skuteczność prowadzonych kampanii.