czwartek, listopad 14, 2024

Certyfikat SSL w internetowym sklepie

0
Certyfikat SSL w internetowym sklepie

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą w internecie, bardzo często padają ofiarami tzw. prawników-naciągaczy, którzy działając pod przykrywką ochrony praw konsumenta, starają się znaleźć w jego działalności jakieś uchybienia, dzięki którym będą mogli wyciągnąć pieniądze i to niemałe. W ostatnim czasie wielu przedsiębiorców otrzymało maile dotyczące certyfikatu SSL, w których straszeni byli konsekwencjami z powodu jego braku. Czy słusznie?

Czym jest certyfikat SSL i czy trzeba go posiadać w sklepie internetowym?

Certyfikat SSL to tzw. kryptograficzne zabezpieczenie transmisji danych. Odwiedzając zdecydowaną większość stron internetowych, jesteśmy bardzo często proszeni o podanie danych w formularzach, które przesyłane są za pośrednictwem naszego komputera na serwer, na którym znajduje się dana strona internetowa. Dzięki wspomnianemu certyfikatowi przesył danych odbywa się w sposób zaszyfrowany, dzięki czemu postronne osoby nie mają możliwości zajrzenia w przesyłane informacje. Czy certyfikat ten jest koniecznością? Warto wiedzieć o tym, iż ani w ustawie o ochronie danych osobowych, ani w rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych nie ma tam mowy o tym certyfikacie.

UODO a certyfikat SSL

Zgodnie z art.36 ust.1 UODO konieczne jest zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych, gdyż klienci podczas rejestracji, a także dokonywania zakupów wypełniają formularze ze swoimi danymi osobowymi, które należy w odpowiedni sposób zabezpieczyć. Z tego właśnie względu warto posiadać wspomniany wcześniej certyfikat SSL, gdyż nie ma tańszego i prostszego rozwiązania, które można by zastosować.

Grzywny i postępowanie sądowe?

Jakiś czas temu zaczęły krążyć w sieci maile straszące przedsiębiorców konsekwencjami związanymi z brakiem certyfikatu. Na pogróżki te należy jednak spojrzeć z pewnym dystansem, ponieważ wymienione w mailu „tortury administracyjno-sądowe” to spore nadużycie ze strony autora takiego maila, ponieważ tryb postępowania stosowany przez GIODO wygląda zupełnie inaczej.

Regulamin sklepu internetowego

0
Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego to najważniejszy dokument związany z tą działalnością gospodarczą, gdyż powinien zawierać w sobie odpowiedzi na pytania związane nie tylko z prowadzeniem sklepu, ale również sprzedażą produktów. W takim regulaminie uregulowane są wszelkie kwestie związane z prawami oraz obowiązkami stron umowy sprzedaży. Przygotowując takie regulamin, należy zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych elementów, które powinny się w nim koniecznie znaleźć.

Zawartość regulaminu sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego powinien zawierać w sobie wszelkie informacje, które wynikają przede wszystkim z takich aktów prawnych jak:

kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 101, poz. 926 ze zm.
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

Czy regulamin jest w ogóle potrzebny?

Posiadanie przez sklep internetowy odpowiednio przygotowanego regulaminu jest niezwykle ważne, ponieważ dokument ten pozwala nie tylko zadbać o bezpieczeństwo sprzedawcy, ale również wzmacnia jego wiarygodność wśród klientów i oszczędza czas, który musiałby przeznaczyć na pisanie odpowiedzi dotyczących reklamacji oraz zwrotów towaru.

Dopasowany indywidualnie czy stworzony według określonego wzoru?
Wybór jest dosyć trudny, dlatego też warto zwrócić uwagę na cztery bardzo ważne aspekty, do których należy zaliczyć cenę, bezpieczeństwo, kompleksowość, a także czas przygotowania. Wydawać by się mogło, iż najlepszym rozwiązaniem będzie regulamin dopasowany, jednak bardzo dobrze przygotowany wzór również może spełnić swoje zadanie. Wszystko uzależnione jest przede wszystkim od posiadanego budżetu oraz ilości czasu, który potrzebny jest do przygotowania takiego regulaminu. Przygotowanie takiego regulaminu nie jest czymś skomplikowanym, jednak może to zająć dosyć dużo czasu, na co nie każda osoba może sobie pozwolić.

Opisy produktów, które wpływają na sprzedaż

0
Opisy produktów, które wpływają na sprzedaż

Z roku na rok wzrasta liczba powstających sklepów internetowych, dlatego też chcąc się wybić z tłumu, nie należy stawiać jedynie na dobrą reklamę oraz niskie ceny, ponieważ te dwa parametry są wprawdzie bardzo ważne, jednak nie najważniejsze. Zdecydowana większość klientów kupując dany produkt, zwraca przede wszystkim uwagę na jego opis, który powinien zawierać wszystkie najpotrzebniejsze informacje.

Klient nie kupi kota w worku

Dokonując zakupów przez internet, klient nie ma możliwości dotknięcia i obejrzenia danego produktu, dlatego też musi polegać na jego opisie, który powinien zawierać wszystkie podstawowe informacje. Klient, znajdując dany produkt w kilku sklepach, dokona zakupu wyłącznie w tym, który zamieścił w opisie jak najdokładniejsze informacje, ponieważ kupowanie kota w worku nie ma najmniejszego sensu. Tworząc opis danego produktu, nie wystarczy napisać, iż jest on najlepszy, ponieważ klienci wymagają konkretnych informacji, które pomogą dokonać im właściwego zakupu. Kopiowanie opisów z innych serwisów nie ma najmniejszego sensu, dlatego też warto postarać się o to, aby były one unikalne i zawierały wszystkie podstawowe informacje.

Zasady tworzenia opisów produktów

Zdecydowana większość sklepów ma problem z zamieszczaniem dobrych opisów, dlatego też warto wziąć sobie do serca kilka niezwykle istotnych wskazówek. Pisząc opis danego produktu, należy skupić się na konkretnych informacjach. Tworząc np. opis kurtki, warto wspomnieć o tym, iż jest ona nieprzemakalna oraz lekka, gdyż takie informacje mają dla potencjalnego klienta najważniejsze znaczenie. Kolejną ważną kwestią jest wejście w rolę docelowego odbiorcy, gdyż jedynie w taki sposób można stworzyć opis, który z pewnością przemówi do danego klienta. Pisząc opis danego produktu, nie należy pisać jedynie o tym, iż jest on po prostu najlepszy, ponieważ klienta interesuje wyłącznie korzyść, którą odniesie po jego zakupie. Niezwykle istotne jest również to, aby w opisie zawrzeć słowa i kluczowe wyrażenia, po których klient wyszukuje dany produkt, ponieważ odpowiednie pozycjonowanie to druga strona medalu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

0
Pozycjonowanie sklepu internetowego

W dzisiejszych czasach zainteresowanie zakupami w sieci rośnie z dnia na dzień, dlatego też branża sklepów internetowych coraz bardziej się rozrasta. Czasy, gdy sukces można było zbudować jedynie na niskiej cenie, a także estetycznie wykonanej stronie internetowej już dawno minęły i obecnie należy stawiać na zupełnie inne rozwiązania. W co zatem warto zainwestować, aby wypromować swój sklep internetowy?

Optymalizacja strony

Jednym z ważniejszych działań, które należy podjąć prowadząc sklep internetowy jest SEO, czyli proces, który ma na celu przygotowanie treści strony w taki sposób, aby roboty Google poprawnie je rejestrowany i indeksowały. Jest to o tyle ważne, ponieważ ma bezpośredni wpływ na to, na jakich pozycjach sklep pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Walka o najwyższą pozycję w Google

Każdemu istniejącemu, a także nowo otwieranemu sklepowi internetowemu zależy przede wszystkim na tym, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki bardzo dobrym pozycjom w tzw. wynikach organicznych, czyli bezpłatnych można pozyskać cenny ruch, który z czasem powinien przerodzić się w realne zyski. Aby jednak osiągnąć swój cel, bardzo ważne są zaawansowane działania, czyli skuteczne pozycjonowanie, które warto zlecić fachowcom w tej dziedzinie.

Długi ogon

Znaczący procent obrotów w przypadku wielu sklepów internetowych generują tzw. wyszukiwania “długiego ogona”. W dużym skrócie takie wyszukiwania polegają na wpisaniu przez danego klienta konkretnej frazy (np. nazwy jakiegoś produktu) a odpowiedni proces pozycjonowania, a także przyjazny kod HTML strony z pewnością przysłużą się w zdobyciu jak najwyższych miejsc.

Szybki sposób na budowanie ruchu na stronie

Jeśli zależy ci przede wszystkim na tym, aby w szybkim czasie zbudować ruch na swojej stronie, to warto skorzystać z płatnej formy pozyskania odwiedzin. Na czym to wszystko polega? Reklamy wyświetlane są na danej stronie internetowej, a za każde kliknięcie link przekierowujący do twojej strony uiszczasz opłatę. Rozwiązanie to jest dosyć dobre, jednak na dłuższą metę lepiej zdecydować się na pozycjonowanie, które okazuje się tańsze.

Dlaczego warto zareklamować swój sklep na Facebooku?

0
Dlaczego warto zareklamować swój sklep na Facebooku?

Odpowiednia reklama sklepu internetowego jest niezwykle ważna, dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na założenie specjalnego fanpage’a na Facebooku, gdyż klienci będący fanami takiego sklepu kupują częściej oraz więcej.

Własny fanpage

Założenie fanpage’a sklepu internetowego na Facebooku jest niezwykle proste a do tego darmowe, jednak warto wcześniej założyć prywatne konto, które z pewnością ułatwi zarządzanie całym fanpagem. Jak wiadomo konto prywatne służy wyłącznie do celów prywatnych natomiast fanpage ma za zadanie promować sklep umożliwiając tworzenie reklam i oferując dostęp do bardzo przydatnych statystyk.

Dlaczego posiadanie fanpage’a jest takie ważne?

Taka strona stworzona na Facebooku pozwala gromadzić w jednym miejscu wszystkich „fanów” internetowego sklepu a każdy „kciuk w górę”, a także udostępnienie danej promocji czy też konkursu zachęci innych użytkowników do zajrzenia na fanpage sklepu przyciągając tym samym nowych klientów. Prowadzenie takiego fanpage’a wpływa w bardzo znaczący sposób na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, dzięki czemu większa liczba osób z pewnością odkryje sklep.

Reklama na Faceboku

Dzięki tej stronie można dotrzeć do zupełnie nowych osób, które do tej pory nie odwiedziły jeszcze sklepu. Facebook umożliwia stworzenie płatnej reklamy, za pomocą której można trafić do większego grona odbiorców. Najważniejsze jest jednak to, iż nie trzeba na starcie posiadać kilku tysięcy złotych do skorzystania z możliwości zamówienia takiej reklamy.

Kupony rabatowe, konkursy

Zdecydowana większość osób, która zdecyduje się polubić profil danego sklepu, liczy przede wszystkim na otrzymanie kuponów rabatowych lub też możliwość wzięcia udziału w konkursie, w którym do wygrania będą ciekawe nagrody. Dzięki takiej akcji można przyciągnąć do sklepu znacznie większe grono klientów, którzy z pewnością nie poprzestaną na jednorazowych zakupach. Prowadzenie na Facebooku strony swojego sklepu można oczywiście zlecić innej osobie, jednak wiąże się to z kosztami, na które na początku działalności nie każdy może sobie pozwolić.

Koszty firmowe w sklepie internetowym

0
Koszty firmowe w sklepie internetowym

Prowadzenie sklepu internetowego wydaje się dosyć proste, jednak taka działalność wiąże się z różnymi wydatkami, które miesięcznie potrafią osiągnąć nawet kilka tysięcy złotych. Na szczęście zdecydowana większość wydatków może zostać zaliczona w koszty firmy, dzięki czemu można w ten sposób obniżyć wysokość podatku dochodowego. Które zatem wydatki można bez problemów ująć w firmowych kosztach?

Czym są koszty prowadzenia działalności?

Koszty prowadzenia działalności to w bardzo dużym skrócie koszty, które zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu lub też zachowania źródła przychodów. Aby dany wydatek mógł być zaliczony w koszty, konieczne jest posiadanie stosownej faktury lub rachunku. Przed zakupem danego przedmiotu należy bardzo dobrze zastanowić się nad tym, czy dany produkt jest bezpośrednio związany z daną działalnością gospodarczą. Zaliczenie bowiem w koszty czegoś, co nie ma kompletnie związku z prowadzoną działalnością może w razie kontroli podatkowej zrodzić wiele problemów, od których lepiej trzymać się z daleka.

Ujmowanie wydatków w koszty

W przypadku sklepu internetowego podstawowymi kosztami, które można zaliczyć w koszty, jest przede wszystkim zakup towarów handlowych, opakowań, a także wydatki związane z ubezpieczeniem towarów, a także ich wysyłką. Wspomniane wydatki to podstawowe koszty, jednak warto wiedzieć, iż zakres może zostać nieco rozszerzony.

Biuro i mieszkanie

Wynajmując lokal na biuro lub też magazyn, przedsiębiorca może bez problemów zaliczyć w koszty opłaty związane z czynszem oraz mediami (woda, energia). Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na zarejestrowanie działalności pod adresem domowym, co oczywiście umożliwia odliczenie wydatków, ale jedynie w wysokości, która uzależniona jest od ilości przeznaczonego na ten cel miejsca (20% powierzchni umożliwia odliczenie wydatków jedynie w 20%).

Pozostałe wydatki

Jeśli chodzi o pozostałe wydatki, to można bez problemu odliczyć koszt sprzętu i oprogramowania, transportu, koszty pracownicze (wypłaty, badania lekarskie, składki ZUS, posiłki).

ZOBACZ TEŻ