czwartek, listopad 14, 2024

Jak wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego?

0
Jak wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego?

Osoby chcące założyć swój sklep internetowy najczęściej stają przed dylematem, mającym związek z wyborem najlepszego oprogramowania dla swojej firmy i jej strony głównej. Jest to jedna z ważniejszych kwestii, bowiem to właśnie między innymi dzięki niej klienci chętniej powrócą ponownie do firmy, która posiada przejrzysty program i ciekawą witrynę. Ponadto, sami właściciele będą mieli okazję bezproblemowego zarządzania swoim przedsiębiorstwem.

Kategorii oprogramowań jest wiele. Można je wybierać za sprawą ceny, a także szablonów, które oferują swoim klientom.

1. WordPress

Jedną z najbardziej popularnych oraz najczęściej wybieranych jest program WordPress, a także jego wtyczka – WooCommerce. Najważniejszym czynnikiem jest przede wszystkim możliwość darmowego korzystania z niego. Dodatkowo WordPress posiada wiele przydatnych funkcji oraz możliwość modelowania i projektowania szablonu wręcz w nieskończoność. Jest również łatwa w użyciu i bez trudu można samodzielnie bawić się z jej ustawieniami.

2. Click Shop

Opcją płatną jest między innymi oprogramowanie Click Shop, działające na licencji SaaS, za którą wykupuje się abonament roczny. Jest to oprogramowanie proponowane przez popularną markę Home.pl. Co więcej – Click Shop pozwala na stworzenie własnego e-maila, a także – modyfikowanie szablonów w dowolny sposób. Dla mniej doświadczonych w jego obsłudze dostępny jest tak zwany asystent konfiguracji, ułatwiający obsługę.

3. PrestaShop

Jest to jeden z najbardziej popularnych oprogramowań dostępnych dla sklepów internetowych. Jego prosta obsługa oraz ciekawe pomysły na szablony sprawiły, iż pokochany został przez wielu właścicieli przedsiębiorstw internetowych. Dzięki niemu, można również użyć różnorodne, gotowe moduły. Wystarczy jedynie dodać interesującą aplikację do sklepu, bowiem nie istnieje potrzeba ingerencji w kody rozszerzeń.

Choć istnieją szablony zarówno darmowe, jak i płatne, to jednak każdy z nich można w prosty sposób skonfigurować tak, aby wyglądał on na jak najbardziej profesjonalny.

Dane osobowe w marketingu e-commerce

0
Dane osobowe w marketingu e-commerce

Prowadząc własny sklep internetowy, należy pamiętać, aby spełnić odpowiednie normy, a także mieć na uwadze pewne aspekty, mogące zaważyć w przyszłości na zgodności przedsiębiorstwa z prawem. W ów kwestię wpisuje się również korzystanie z e-mail marketingu.

Znaczna większość, bowiem prawie aż 90% właścicieli przedsiębiorstw internetowych korzysta z tak zwanego email marketingu. Czymże ono jest? Otóż, email marketing jest niczym innym, jak reklamą, a także newsletterami, które są rozsyłane za pomocą poczty internetowej do wielu klientów. Wszystko to zarazem ma ściśle powiązaną formę z danymi osobowymi, bowiem adres e-mail również jest chroniony danymi.

Choć dla wielu właścicieli przedsiębiorstw wykorzystywanie podanych e-maili przy różnorodnych badaniach oraz zamówieniach to perfekcyjna okazja na rozesłanie własnych reklam, to jednak nie zawsze może okazać się to tak proste, jak na samym początku. Często wiele osób błędnie myśli, iż otrzymując podobne informacje nie potrzebują zgody na ich przetwarzanie, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że jest to jawne pogwałcenie ART> 43.1 pkt. 8 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.

Jeśli więc ktoś chce wykorzystać dane klientów do działań marketingowych, musi wpierw posiadać zgodę od potencjalnych klientów, a także pozwolenie na przesyłanie informacji w dziedzinie handlu o ośrodkach komunikacji elektronicznej zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.

Jak uzyskać zgodę klientów?

Odpowiedź na owo pytanie jest stosunkowo proste. W trakcie zakładania przez osoby prywatne kont na sklepach internetowych należy umieścić prawne regułki, które klient w momencie zaznaczenia zgadza się na przetwarzanie swoich danych, łącznie z adresem e-mailowym. Co więcej – zgody nie mogą być zaznaczone domyślnie, co również wiąże się ze złamaniem prawa przez właścicieli przedsiębiorstw.

Warto pamiętać, iż w momencie udostępniania danych osobowych innym podmiotom, należy zawrzeć umowy, które dotyczą działań email marketingowych. Można również zawrzeć współpracę z firmą, posiadającą system do tejże formy reklamy, gdzie wszelkie dane osobowe są w nich zawarte. Wszystko to należy też zgłosić do GIODO.

Jak odpowiednio budować bazę danych?

0
Jak odpowiednio budować bazę danych?

Dobra i skuteczna baza danych to sukces murowany, który z całą pewnością przełoży się na zyski sprzedaży oraz popularność firmy. Aby jednak odpowiednio przyciągnąć klientów, należy zastanowić się nad pewnymi aspektami oraz nie popełnić fałszywych kroków, na które zwykle większość firm nie zwraca uwagi, jednocześnie grzebiąc własne szanse na skupienie uwagi pokaźnej liczby klientów.

Takowy błąd można śmiało nazwać kardynalnym, ponieważ wysłanie niewłaściwej oferty do klienta, który nie jest nią zainteresowany może skutkować przeniesieniem tej oraz późniejszych wiadomości do folderu oznaczonego nazwą “SPAM”.

Co więcej – zbierając dane osobowe – należy uważać, aby nie złamać prawa, o co z kolei nie jest zbyt trudno. W trakcie gdy klienci wypełniają różnorodne formularze, bądź zakładając konta na różnorodnych stronach internetowych lub społecznościowych należy umieścić tak zwane rubryki, zawierające potrzebne informacje prawne, które klient może (lub też nie) zaznaczyć okienko, tym samym wyrażając zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, takich jak imię, bądź adres e-mail. Jeśli taka osoba zgodzi się na to, wówczas można bez problemu wpisać adres i imię klienta do bazy danych, które coraz częściej są stosowane przez firmy internetowe jako “wspólne dobro marketingowe”.

UWAGA! Należy jednocześnie pamiętać, aby rubryki przy rejestracji nie były automatycznie zaznaczane, co również jest pogwałceniem prawa.

Gdzie zbierać adresy e-mail?

Odpowiedź jest prosta – w formularzach, które coraz częściej wyskakują w trakcie odwiedzin danej strony internetowej. Jeśli potencjalny odwiedzający będzie zainteresowany dalszym śledzeniem ofert, sam zapisze się do newslettera. Należy jednak pamiętać, aby formularz nie wyświetlał się osobom, które już wcześniej zapisały się do niego lub też raz odrzuciły propozycję, bowiem może to zostać odebrane jako nachalność, a jednocześnie – nieznośny problem, zniechęcający do dalszego przeglądania sklepu (tudzież firmy) internetowego.

Czy magazyn w internetowym sklepie ma sens?

0
Czy magazyn w internetowym sklepie ma sens?

Czy magazyn dla sklepu prosperującego w Internecie ma sens? Kiedy i w jakich sytuacjach powinien być zakładany? Magazyn ułatwia czy utrudnia prowadzenie własnej działalności?

Nie zawsze sklepy specjalizujące się w działalności internetowej decydują się na założenie własnych magazynów, jednak w pewnych przypadkach, na przykład gdy asortyment obejmuje produkty o pokaźnych gabarytach, bądź w przypadku znacznej ilości towaru nie ma możliwości przechowywania go w domu prywatnym. Niejednokrotnie sklepy internetowe posiadają “przy sobie” jedynie najbardziej popularne i najczęściej kupowane produkty, na które aktualnie jest ogromne zapotrzebowanie, natomiast reszta towaru jest specjalnie ściągana od innych firm (na przykład wydawców) na potrzeby konkretnego zamówienia, jednak wówczas wysyłka może wydłużyć się o dłuższy czas, co z kolei zniechęca wielu klientów do podobnych zachować.

Chcąc odnieść sukces, jak również zadowolić klientów, coraz częściej przedsiębiorstwa internetowe decydują się na założenie własnych magazynów. W szczególności w przypadku sklepów cieszących się dużą popularnością sprawdza się to wręcz perfekcyjnie. Wystarczy zajrzeć do magazynu, wybrać odpowiednie zamówienie, a następnie wysłać pod adres klienta – bez większych problemów oraz straconego czasu, który również i dla kupujących niejednokrotnie jest znaczący.

Firmy, które sprzedają produkty podciągane pod prezenty są zmuszone do założenia własnego magazynu, bowiem nie da się bez niego obejść, gdy potencjalni klienci potrzebują swojego zamówienia “na wczoraj”. Wówczas poszukują oni sklepów, które zapewnią im szybką przesyłkę wprost pod wskazany adres bez zbędnego zwlekania, związanego między innymi ze ściąganiem produktów do sklepu, a dopiero później wysyłania go do kupującego.

Według najnowszych statystyk można z łatwością dowiedzieć się, iż największymi zyskami oraz popularnością cieszą się firmy, posiadające magazyny, a także umożliwiające wysłanie zamówienia nawet w 24 godziny.

Sklep internetowy – sukces gwarantowany?

0
Sklep internetowy - sukces gwarantowany?

W XXI wieku Internet pełni ważną rolę w życiu każdego człowieka na świecie, toteż coraz częściej ludzie decydują się na założenie własnego sklepu, który nie zajmie zbyt wiele czasu, a jedynie będzie przynosił zyski. Choć może się to wydawać nierealne, to jednak po części marzenia mogą się spełnić za sprawą firm internetowych, które dziś są nader popularne, a ponadto – przyciągają one pokaźną liczbę klientów, którym w pełni odpowiada kupowanie pożądanych produktów bez konieczności wychodzenia z domu.

Co więcej – sklep internetowy mogą założyć osoby, które nie posiadają wielkiego nakłady finansowego, bowiem wystarczy zaledwie paręset złotych na koncie, aby zostać przedsiębiorcą XXI wieku!

Tradycyjne rozpoczęcie działalności zazwyczaj wiąże się z potężnymi kosztami, jednak w świecie Internetu jest to znacznie proste. Wpierw należy zastanowić się nad pomysłem oraz charakterem sklepu. Powinien posiadać on indywidualny asortyment, jakiego nie będzie posiadał żaden inny sklep internetowy. Warto więc rozeznać się wśród ofert, a także dokładnie przemyśleć, czego w Internecie wciąż brakuje (o ile jest to możliwe).

Drugim krokiem jest nawiązanie współpracy z dostawcami, którzy pomogą w działalności. Wraz z nimi należy ustalić odpowiednią formę współpracy. Nim jednak dojdzie do podpisania ostatecznych kontraktów, warto poznać opinie na temat danych spółek, aby nie rozczarować się oraz nie borykać z problemem między innymi opóźnionych przesyłek, bądź brakiem wywiązywania się z umowy dostawców.

Kolejny etap to oczywiście strona, która posiadać winna odpowiedni, przejrzysty szablon, ciekawą nazwę, łatwą do zapamiętania, a także – co najważniejsze – odpowiedniego rodzaju oprogramowanie. Wszystko to jest zależne, czy klienci z chęcią będą powracać do danej firmy internetowej, czy też zniechęcą się po krótkim czasie, zarazem poszukując innych przedsiębiorstw o podobnej tematyce.

Chwila czasu, parę złotych, własny pomysł i chęci – to właśnie recepta na własny biznes na miarę XXI wieku.

Jak założyć bloga?

0
Jak założyć bloga?

Blog to dziś powszechność, jednak aby odnieść sukces oraz znaleźć znaczącą liczbę stałych czytelników należy posiadać odpowiedni oraz oryginalny pomysł, który zachęci nowe osoby do obserwowania i chętnego odwiedzania go. Jak więc założyć bloga, aby nie zginął w czeluściach Internetu? To proste!

Prowadzenie bloga początkowo wiąże się z brakiem zysków, jednak według ostatnich danych szacunkowych prawie siedemdziesiąt procent blogerów potrafi zarobić na swojej pisaninie od kilkuset złotych w górę na miesiąc, co oznacza, iż blogowanie jest połączeniem przyjemnego z pożytecznym. Jeśli blog będzie odpowiednio prowadzony, według indywidualnego pomysłu, wówczas jego popularność wzrośnie, natomiast zyski – pójdą w górę.

Gdzie założyć bloga?

Istnieją platformy darmowe, takie jak blogspot.com czy też blog.onet.pl, jednak nie wzbudzają one zbyt dużego zaufania – opanowane przez osoby młode i nieznające się na pisaniu coraz rzadziej są wybierane jako platformy do blogów profesjonalnych. Co więcej – takowe firmy mogą w dowolnej chwili usunąć stronę, bądź wykorzystać wpisy jako własne, co jest zawarte w umowach wstępnych. Najlepszym więc rozwiązaniem będzie platforma WordPress.com, posiadają bardzo łatwy w obsłudze oraz czytelny system, jak też – co ważniejsze – różnorodne szablony, które można bez trudu zmodyfikować według własnego pomysłu (od czcionki po dowolne wtyczki).

Blog na WordPressie można założyć za sprawą zaledwie paru kroków:

1. Wpierw wystarczy pobrać WP z oficjalnej strony;
2. Rozpakować archiwum i umieścić odpowiednie pliki we właściwych miejscach;
3. utworzyć bazę danych, w której przechowywane będą wpisy;
4. Rozpocząć instalację admina, gdzie należy podać nazwę użytkownika oraz bazę danych wcześniej już utworzoną;
5. Cieszyć się własnym blogiem.

Na koniec zostanie jeszcze tylko dobór odpowiedniego do bloga szablonu, które również można pobrać w wersji darmowej ze strony WordPress, a następnie dopasować wszystko pod tematykę, a także wybrać interesujące wtyczki.

Dropshipping, czyli pomysł na biznes

0
Dropshipping, czyli pomysł na biznes

Zarabianie w internecie to świetny sposób na to, aby nieco podreperować domowy budżet, jednak nie każda metoda okazuje się dobra. Wypełnianie ankiet czy też klikanie w reklamy jest praktycznie w ogóle nieopłacalne, dlatego też wato rozejrzeć się za czymś bardziej dochodowym. Świetną metodą, dzięki której można zarabiać przez internet, jest tzw. dropshipping, o którym warto dowiedzieć się nieco więcej.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to logistyczny model sprzedaży przez internet, który polega na przeniesieniu całego procesu wysyłki danego towaru na dostawcę. Jeśli chodzi o sklep internetowy, to jego rola w tym modelu sprowadza się wyłącznie do przyjmowania zamówień i przekazywania ich dostawcy, który odpowiedzialny jest za wysyłkę towaru do klienta.

Jak to wygląda w rzeczywistości?

Najważniejsze jest przede wszystkim to, iż zgodnie z polskim prawem decydując się na taką metodę zarabiania pieniędzy, należy prowadzić własną działalność gospodarczą. Gdy warunek ten zostanie już spełniony, należy znaleźć odpowiednią hurtownię i podpisać z nią umowę, co zazwyczaj odbywa się w elektroniczny sposób. W kolejnym kroku należy wybrać model sprzedaży, a do wyboru są obecnie dwie opcje, a mianowicie sprzedaż na allegro lub sklep internetowy. Sprzedaż poprzez allegro jest dosyć dobra, jednak panuje tam bardzo duża konkurencja i schodząc z cen, można naprawdę niewiele zarobić. Z tego właśnie względu warto zdecydować się na własny sklep internetowy, do którego należy wyeksportować produkty z bazy hurtowni za pomocą specjalnego pliku. Gdy klient dokona zakupu i przeleje pieniądze, zamówienie wraz z określoną kwotą pieniędzy należy przekazać hurtowni, która po skompletowaniu zamówienia dokona do klienta wysyłki zamówionego przez niego towaru. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim odpowiedni marketing polegający na sprowadzeniu do sklepu potencjalnych klientów. Jeśli sklep będzie się bardzo dobrze rozwijał, to warto pomyśleć o tym, aby wysyłać towary od siebie, co wiąże się oczywiście z posiadaniem magazynu, gdyż może zdarzyć się tak, iż hurtowni powinie się noga, co może okazać się bardzo niekorzystne.

Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego

0
Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego

Od co najmniej kilku lat sklepy internetowe cieszą się ogromną popularnością wśród większości klientów, ponieważ wraz z rozwojem nowoczesnych technologi rośnie zaufanie do transakcji dokonywanych za pomocą internetu. Klienci jeszcze do niedawna podchodzili dosyć sceptycznie do takiej formy dokonywania zakupów głównie ze względu na brak możliwości wcześniejszego sprawdzenia towaru, jednak obecnie w razie problemów towar można zwrócić, nic na tym nie tracąc.

Popularność sklepów internetowych

W dzisiejszych czasach coraz większa liczba osób pracuje całymi dniami, nie znajdując tym samym czasu na robienie zakupów, dlatego też transakcje internetowe z dnia na dzień zyskują coraz większe grono zwolenników. Najważniejszą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, iż zakupy w dosyć szybkim czasie docierają pod same drzwi klienta a w razie jego niezadowolenia (lub znalezienia jakichś wad produktu) całe zamówienie można zwrócić na koszt sprzedającego.

Allegro

Najpopularniejszą platformą handlową w Polsce jest obecnie allegro, za którego pośrednictwem można dokonywać zakupów nie tylko odzieży czy kosmetyków, ale również produktów spożywczych czy samochodów. Rosnące zainteresowanie tym portalem doprowadziło jednak do tego, iż w pierwszych latach jego rozwoju można było niestety trafić na nieuczciwych sprzedawców, których na szczęście jest obecnie mniej. Przed zakupem określonego produktu warto wcześniej zwrócić uwagę na liczbę komentarzy, a także opinie innych klientów, gdyż jedynie w taki sposób można wyeliminować ryzyko do minimum.

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego to spore wyzwanie, gdyż w dobie bardzo silnej konkurencji dosyć trudno wybić się na rynku ze swoimi produktami. Decydując się na prowadzenie takiego sklepu, należy trzymać się kilku zasad. Najważniejsza jest przede wszystkim uczciwość, czyli przedstawianie bardzo dokładnych opisów produktów. W sytuacji pojawienia się jakiejś wpadki warto telefonicznie przeprosić klienta, proponując mu nie tylko zwrot pieniędzy, ale dorzucając dodatkowo jakiś bonus.

Certyfikat SSL w internetowym sklepie

0
Certyfikat SSL w internetowym sklepie

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą w internecie, bardzo często padają ofiarami tzw. prawników-naciągaczy, którzy działając pod przykrywką ochrony praw konsumenta, starają się znaleźć w jego działalności jakieś uchybienia, dzięki którym będą mogli wyciągnąć pieniądze i to niemałe. W ostatnim czasie wielu przedsiębiorców otrzymało maile dotyczące certyfikatu SSL, w których straszeni byli konsekwencjami z powodu jego braku. Czy słusznie?

Czym jest certyfikat SSL i czy trzeba go posiadać w sklepie internetowym?

Certyfikat SSL to tzw. kryptograficzne zabezpieczenie transmisji danych. Odwiedzając zdecydowaną większość stron internetowych, jesteśmy bardzo często proszeni o podanie danych w formularzach, które przesyłane są za pośrednictwem naszego komputera na serwer, na którym znajduje się dana strona internetowa. Dzięki wspomnianemu certyfikatowi przesył danych odbywa się w sposób zaszyfrowany, dzięki czemu postronne osoby nie mają możliwości zajrzenia w przesyłane informacje. Czy certyfikat ten jest koniecznością? Warto wiedzieć o tym, iż ani w ustawie o ochronie danych osobowych, ani w rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych nie ma tam mowy o tym certyfikacie.

UODO a certyfikat SSL

Zgodnie z art.36 ust.1 UODO konieczne jest zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych, gdyż klienci podczas rejestracji, a także dokonywania zakupów wypełniają formularze ze swoimi danymi osobowymi, które należy w odpowiedni sposób zabezpieczyć. Z tego właśnie względu warto posiadać wspomniany wcześniej certyfikat SSL, gdyż nie ma tańszego i prostszego rozwiązania, które można by zastosować.

Grzywny i postępowanie sądowe?

Jakiś czas temu zaczęły krążyć w sieci maile straszące przedsiębiorców konsekwencjami związanymi z brakiem certyfikatu. Na pogróżki te należy jednak spojrzeć z pewnym dystansem, ponieważ wymienione w mailu „tortury administracyjno-sądowe” to spore nadużycie ze strony autora takiego maila, ponieważ tryb postępowania stosowany przez GIODO wygląda zupełnie inaczej.

Regulamin sklepu internetowego

0
Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego to najważniejszy dokument związany z tą działalnością gospodarczą, gdyż powinien zawierać w sobie odpowiedzi na pytania związane nie tylko z prowadzeniem sklepu, ale również sprzedażą produktów. W takim regulaminie uregulowane są wszelkie kwestie związane z prawami oraz obowiązkami stron umowy sprzedaży. Przygotowując takie regulamin, należy zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych elementów, które powinny się w nim koniecznie znaleźć.

Zawartość regulaminu sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego powinien zawierać w sobie wszelkie informacje, które wynikają przede wszystkim z takich aktów prawnych jak:

kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 101, poz. 926 ze zm.
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

Czy regulamin jest w ogóle potrzebny?

Posiadanie przez sklep internetowy odpowiednio przygotowanego regulaminu jest niezwykle ważne, ponieważ dokument ten pozwala nie tylko zadbać o bezpieczeństwo sprzedawcy, ale również wzmacnia jego wiarygodność wśród klientów i oszczędza czas, który musiałby przeznaczyć na pisanie odpowiedzi dotyczących reklamacji oraz zwrotów towaru.

Dopasowany indywidualnie czy stworzony według określonego wzoru?
Wybór jest dosyć trudny, dlatego też warto zwrócić uwagę na cztery bardzo ważne aspekty, do których należy zaliczyć cenę, bezpieczeństwo, kompleksowość, a także czas przygotowania. Wydawać by się mogło, iż najlepszym rozwiązaniem będzie regulamin dopasowany, jednak bardzo dobrze przygotowany wzór również może spełnić swoje zadanie. Wszystko uzależnione jest przede wszystkim od posiadanego budżetu oraz ilości czasu, który potrzebny jest do przygotowania takiego regulaminu. Przygotowanie takiego regulaminu nie jest czymś skomplikowanym, jednak może to zająć dosyć dużo czasu, na co nie każda osoba może sobie pozwolić.

ZOBACZ TEŻ