czwartek, wrzesień 19, 2024

Czy magazyn w internetowym sklepie ma sens?

0
Czy magazyn w internetowym sklepie ma sens?

Czy magazyn dla sklepu prosperującego w Internecie ma sens? Kiedy i w jakich sytuacjach powinien być zakładany? Magazyn ułatwia czy utrudnia prowadzenie własnej działalności?

Nie zawsze sklepy specjalizujące się w działalności internetowej decydują się na założenie własnych magazynów, jednak w pewnych przypadkach, na przykład gdy asortyment obejmuje produkty o pokaźnych gabarytach, bądź w przypadku znacznej ilości towaru nie ma możliwości przechowywania go w domu prywatnym. Niejednokrotnie sklepy internetowe posiadają “przy sobie” jedynie najbardziej popularne i najczęściej kupowane produkty, na które aktualnie jest ogromne zapotrzebowanie, natomiast reszta towaru jest specjalnie ściągana od innych firm (na przykład wydawców) na potrzeby konkretnego zamówienia, jednak wówczas wysyłka może wydłużyć się o dłuższy czas, co z kolei zniechęca wielu klientów do podobnych zachować.

Chcąc odnieść sukces, jak również zadowolić klientów, coraz częściej przedsiębiorstwa internetowe decydują się na założenie własnych magazynów. W szczególności w przypadku sklepów cieszących się dużą popularnością sprawdza się to wręcz perfekcyjnie. Wystarczy zajrzeć do magazynu, wybrać odpowiednie zamówienie, a następnie wysłać pod adres klienta – bez większych problemów oraz straconego czasu, który również i dla kupujących niejednokrotnie jest znaczący.

Firmy, które sprzedają produkty podciągane pod prezenty są zmuszone do założenia własnego magazynu, bowiem nie da się bez niego obejść, gdy potencjalni klienci potrzebują swojego zamówienia “na wczoraj”. Wówczas poszukują oni sklepów, które zapewnią im szybką przesyłkę wprost pod wskazany adres bez zbędnego zwlekania, związanego między innymi ze ściąganiem produktów do sklepu, a dopiero później wysyłania go do kupującego.

Według najnowszych statystyk można z łatwością dowiedzieć się, iż największymi zyskami oraz popularnością cieszą się firmy, posiadające magazyny, a także umożliwiające wysłanie zamówienia nawet w 24 godziny.

Sklep internetowy – sukces gwarantowany?

0
Sklep internetowy - sukces gwarantowany?

W XXI wieku Internet pełni ważną rolę w życiu każdego człowieka na świecie, toteż coraz częściej ludzie decydują się na założenie własnego sklepu, który nie zajmie zbyt wiele czasu, a jedynie będzie przynosił zyski. Choć może się to wydawać nierealne, to jednak po części marzenia mogą się spełnić za sprawą firm internetowych, które dziś są nader popularne, a ponadto – przyciągają one pokaźną liczbę klientów, którym w pełni odpowiada kupowanie pożądanych produktów bez konieczności wychodzenia z domu.

Co więcej – sklep internetowy mogą założyć osoby, które nie posiadają wielkiego nakłady finansowego, bowiem wystarczy zaledwie paręset złotych na koncie, aby zostać przedsiębiorcą XXI wieku!

Tradycyjne rozpoczęcie działalności zazwyczaj wiąże się z potężnymi kosztami, jednak w świecie Internetu jest to znacznie proste. Wpierw należy zastanowić się nad pomysłem oraz charakterem sklepu. Powinien posiadać on indywidualny asortyment, jakiego nie będzie posiadał żaden inny sklep internetowy. Warto więc rozeznać się wśród ofert, a także dokładnie przemyśleć, czego w Internecie wciąż brakuje (o ile jest to możliwe).

Drugim krokiem jest nawiązanie współpracy z dostawcami, którzy pomogą w działalności. Wraz z nimi należy ustalić odpowiednią formę współpracy. Nim jednak dojdzie do podpisania ostatecznych kontraktów, warto poznać opinie na temat danych spółek, aby nie rozczarować się oraz nie borykać z problemem między innymi opóźnionych przesyłek, bądź brakiem wywiązywania się z umowy dostawców.

Kolejny etap to oczywiście strona, która posiadać winna odpowiedni, przejrzysty szablon, ciekawą nazwę, łatwą do zapamiętania, a także – co najważniejsze – odpowiedniego rodzaju oprogramowanie. Wszystko to jest zależne, czy klienci z chęcią będą powracać do danej firmy internetowej, czy też zniechęcą się po krótkim czasie, zarazem poszukując innych przedsiębiorstw o podobnej tematyce.

Chwila czasu, parę złotych, własny pomysł i chęci – to właśnie recepta na własny biznes na miarę XXI wieku.

Jak założyć bloga?

0
Jak założyć bloga?

Blog to dziś powszechność, jednak aby odnieść sukces oraz znaleźć znaczącą liczbę stałych czytelników należy posiadać odpowiedni oraz oryginalny pomysł, który zachęci nowe osoby do obserwowania i chętnego odwiedzania go. Jak więc założyć bloga, aby nie zginął w czeluściach Internetu? To proste!

Prowadzenie bloga początkowo wiąże się z brakiem zysków, jednak według ostatnich danych szacunkowych prawie siedemdziesiąt procent blogerów potrafi zarobić na swojej pisaninie od kilkuset złotych w górę na miesiąc, co oznacza, iż blogowanie jest połączeniem przyjemnego z pożytecznym. Jeśli blog będzie odpowiednio prowadzony, według indywidualnego pomysłu, wówczas jego popularność wzrośnie, natomiast zyski – pójdą w górę.

Gdzie założyć bloga?

Istnieją platformy darmowe, takie jak blogspot.com czy też blog.onet.pl, jednak nie wzbudzają one zbyt dużego zaufania – opanowane przez osoby młode i nieznające się na pisaniu coraz rzadziej są wybierane jako platformy do blogów profesjonalnych. Co więcej – takowe firmy mogą w dowolnej chwili usunąć stronę, bądź wykorzystać wpisy jako własne, co jest zawarte w umowach wstępnych. Najlepszym więc rozwiązaniem będzie platforma WordPress.com, posiadają bardzo łatwy w obsłudze oraz czytelny system, jak też – co ważniejsze – różnorodne szablony, które można bez trudu zmodyfikować według własnego pomysłu (od czcionki po dowolne wtyczki).

Blog na WordPressie można założyć za sprawą zaledwie paru kroków:

1. Wpierw wystarczy pobrać WP z oficjalnej strony;
2. Rozpakować archiwum i umieścić odpowiednie pliki we właściwych miejscach;
3. utworzyć bazę danych, w której przechowywane będą wpisy;
4. Rozpocząć instalację admina, gdzie należy podać nazwę użytkownika oraz bazę danych wcześniej już utworzoną;
5. Cieszyć się własnym blogiem.

Na koniec zostanie jeszcze tylko dobór odpowiedniego do bloga szablonu, które również można pobrać w wersji darmowej ze strony WordPress, a następnie dopasować wszystko pod tematykę, a także wybrać interesujące wtyczki.

Dropshipping, czyli pomysł na biznes

0
Dropshipping, czyli pomysł na biznes

Zarabianie w internecie to świetny sposób na to, aby nieco podreperować domowy budżet, jednak nie każda metoda okazuje się dobra. Wypełnianie ankiet czy też klikanie w reklamy jest praktycznie w ogóle nieopłacalne, dlatego też wato rozejrzeć się za czymś bardziej dochodowym. Świetną metodą, dzięki której można zarabiać przez internet, jest tzw. dropshipping, o którym warto dowiedzieć się nieco więcej.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to logistyczny model sprzedaży przez internet, który polega na przeniesieniu całego procesu wysyłki danego towaru na dostawcę. Jeśli chodzi o sklep internetowy, to jego rola w tym modelu sprowadza się wyłącznie do przyjmowania zamówień i przekazywania ich dostawcy, który odpowiedzialny jest za wysyłkę towaru do klienta.

Jak to wygląda w rzeczywistości?

Najważniejsze jest przede wszystkim to, iż zgodnie z polskim prawem decydując się na taką metodę zarabiania pieniędzy, należy prowadzić własną działalność gospodarczą. Gdy warunek ten zostanie już spełniony, należy znaleźć odpowiednią hurtownię i podpisać z nią umowę, co zazwyczaj odbywa się w elektroniczny sposób. W kolejnym kroku należy wybrać model sprzedaży, a do wyboru są obecnie dwie opcje, a mianowicie sprzedaż na allegro lub sklep internetowy. Sprzedaż poprzez allegro jest dosyć dobra, jednak panuje tam bardzo duża konkurencja i schodząc z cen, można naprawdę niewiele zarobić. Z tego właśnie względu warto zdecydować się na własny sklep internetowy, do którego należy wyeksportować produkty z bazy hurtowni za pomocą specjalnego pliku. Gdy klient dokona zakupu i przeleje pieniądze, zamówienie wraz z określoną kwotą pieniędzy należy przekazać hurtowni, która po skompletowaniu zamówienia dokona do klienta wysyłki zamówionego przez niego towaru. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim odpowiedni marketing polegający na sprowadzeniu do sklepu potencjalnych klientów. Jeśli sklep będzie się bardzo dobrze rozwijał, to warto pomyśleć o tym, aby wysyłać towary od siebie, co wiąże się oczywiście z posiadaniem magazynu, gdyż może zdarzyć się tak, iż hurtowni powinie się noga, co może okazać się bardzo niekorzystne.

Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego

0
Skuteczne prowadzenie sklepu internetowego

Od co najmniej kilku lat sklepy internetowe cieszą się ogromną popularnością wśród większości klientów, ponieważ wraz z rozwojem nowoczesnych technologi rośnie zaufanie do transakcji dokonywanych za pomocą internetu. Klienci jeszcze do niedawna podchodzili dosyć sceptycznie do takiej formy dokonywania zakupów głównie ze względu na brak możliwości wcześniejszego sprawdzenia towaru, jednak obecnie w razie problemów towar można zwrócić, nic na tym nie tracąc.

Popularność sklepów internetowych

W dzisiejszych czasach coraz większa liczba osób pracuje całymi dniami, nie znajdując tym samym czasu na robienie zakupów, dlatego też transakcje internetowe z dnia na dzień zyskują coraz większe grono zwolenników. Najważniejszą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, iż zakupy w dosyć szybkim czasie docierają pod same drzwi klienta a w razie jego niezadowolenia (lub znalezienia jakichś wad produktu) całe zamówienie można zwrócić na koszt sprzedającego.

Allegro

Najpopularniejszą platformą handlową w Polsce jest obecnie allegro, za którego pośrednictwem można dokonywać zakupów nie tylko odzieży czy kosmetyków, ale również produktów spożywczych czy samochodów. Rosnące zainteresowanie tym portalem doprowadziło jednak do tego, iż w pierwszych latach jego rozwoju można było niestety trafić na nieuczciwych sprzedawców, których na szczęście jest obecnie mniej. Przed zakupem określonego produktu warto wcześniej zwrócić uwagę na liczbę komentarzy, a także opinie innych klientów, gdyż jedynie w taki sposób można wyeliminować ryzyko do minimum.

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego to spore wyzwanie, gdyż w dobie bardzo silnej konkurencji dosyć trudno wybić się na rynku ze swoimi produktami. Decydując się na prowadzenie takiego sklepu, należy trzymać się kilku zasad. Najważniejsza jest przede wszystkim uczciwość, czyli przedstawianie bardzo dokładnych opisów produktów. W sytuacji pojawienia się jakiejś wpadki warto telefonicznie przeprosić klienta, proponując mu nie tylko zwrot pieniędzy, ale dorzucając dodatkowo jakiś bonus.

Certyfikat SSL w internetowym sklepie

0
Certyfikat SSL w internetowym sklepie

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą w internecie, bardzo często padają ofiarami tzw. prawników-naciągaczy, którzy działając pod przykrywką ochrony praw konsumenta, starają się znaleźć w jego działalności jakieś uchybienia, dzięki którym będą mogli wyciągnąć pieniądze i to niemałe. W ostatnim czasie wielu przedsiębiorców otrzymało maile dotyczące certyfikatu SSL, w których straszeni byli konsekwencjami z powodu jego braku. Czy słusznie?

Czym jest certyfikat SSL i czy trzeba go posiadać w sklepie internetowym?

Certyfikat SSL to tzw. kryptograficzne zabezpieczenie transmisji danych. Odwiedzając zdecydowaną większość stron internetowych, jesteśmy bardzo często proszeni o podanie danych w formularzach, które przesyłane są za pośrednictwem naszego komputera na serwer, na którym znajduje się dana strona internetowa. Dzięki wspomnianemu certyfikatowi przesył danych odbywa się w sposób zaszyfrowany, dzięki czemu postronne osoby nie mają możliwości zajrzenia w przesyłane informacje. Czy certyfikat ten jest koniecznością? Warto wiedzieć o tym, iż ani w ustawie o ochronie danych osobowych, ani w rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych nie ma tam mowy o tym certyfikacie.

UODO a certyfikat SSL

Zgodnie z art.36 ust.1 UODO konieczne jest zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych, gdyż klienci podczas rejestracji, a także dokonywania zakupów wypełniają formularze ze swoimi danymi osobowymi, które należy w odpowiedni sposób zabezpieczyć. Z tego właśnie względu warto posiadać wspomniany wcześniej certyfikat SSL, gdyż nie ma tańszego i prostszego rozwiązania, które można by zastosować.

Grzywny i postępowanie sądowe?

Jakiś czas temu zaczęły krążyć w sieci maile straszące przedsiębiorców konsekwencjami związanymi z brakiem certyfikatu. Na pogróżki te należy jednak spojrzeć z pewnym dystansem, ponieważ wymienione w mailu „tortury administracyjno-sądowe” to spore nadużycie ze strony autora takiego maila, ponieważ tryb postępowania stosowany przez GIODO wygląda zupełnie inaczej.

Regulamin sklepu internetowego

0
Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego to najważniejszy dokument związany z tą działalnością gospodarczą, gdyż powinien zawierać w sobie odpowiedzi na pytania związane nie tylko z prowadzeniem sklepu, ale również sprzedażą produktów. W takim regulaminie uregulowane są wszelkie kwestie związane z prawami oraz obowiązkami stron umowy sprzedaży. Przygotowując takie regulamin, należy zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych elementów, które powinny się w nim koniecznie znaleźć.

Zawartość regulaminu sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego powinien zawierać w sobie wszelkie informacje, które wynikają przede wszystkim z takich aktów prawnych jak:

kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. Nr 101, poz. 926 ze zm.
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

Czy regulamin jest w ogóle potrzebny?

Posiadanie przez sklep internetowy odpowiednio przygotowanego regulaminu jest niezwykle ważne, ponieważ dokument ten pozwala nie tylko zadbać o bezpieczeństwo sprzedawcy, ale również wzmacnia jego wiarygodność wśród klientów i oszczędza czas, który musiałby przeznaczyć na pisanie odpowiedzi dotyczących reklamacji oraz zwrotów towaru.

Dopasowany indywidualnie czy stworzony według określonego wzoru?
Wybór jest dosyć trudny, dlatego też warto zwrócić uwagę na cztery bardzo ważne aspekty, do których należy zaliczyć cenę, bezpieczeństwo, kompleksowość, a także czas przygotowania. Wydawać by się mogło, iż najlepszym rozwiązaniem będzie regulamin dopasowany, jednak bardzo dobrze przygotowany wzór również może spełnić swoje zadanie. Wszystko uzależnione jest przede wszystkim od posiadanego budżetu oraz ilości czasu, który potrzebny jest do przygotowania takiego regulaminu. Przygotowanie takiego regulaminu nie jest czymś skomplikowanym, jednak może to zająć dosyć dużo czasu, na co nie każda osoba może sobie pozwolić.

Opisy produktów, które wpływają na sprzedaż

0
Opisy produktów, które wpływają na sprzedaż

Z roku na rok wzrasta liczba powstających sklepów internetowych, dlatego też chcąc się wybić z tłumu, nie należy stawiać jedynie na dobrą reklamę oraz niskie ceny, ponieważ te dwa parametry są wprawdzie bardzo ważne, jednak nie najważniejsze. Zdecydowana większość klientów kupując dany produkt, zwraca przede wszystkim uwagę na jego opis, który powinien zawierać wszystkie najpotrzebniejsze informacje.

Klient nie kupi kota w worku

Dokonując zakupów przez internet, klient nie ma możliwości dotknięcia i obejrzenia danego produktu, dlatego też musi polegać na jego opisie, który powinien zawierać wszystkie podstawowe informacje. Klient, znajdując dany produkt w kilku sklepach, dokona zakupu wyłącznie w tym, który zamieścił w opisie jak najdokładniejsze informacje, ponieważ kupowanie kota w worku nie ma najmniejszego sensu. Tworząc opis danego produktu, nie wystarczy napisać, iż jest on najlepszy, ponieważ klienci wymagają konkretnych informacji, które pomogą dokonać im właściwego zakupu. Kopiowanie opisów z innych serwisów nie ma najmniejszego sensu, dlatego też warto postarać się o to, aby były one unikalne i zawierały wszystkie podstawowe informacje.

Zasady tworzenia opisów produktów

Zdecydowana większość sklepów ma problem z zamieszczaniem dobrych opisów, dlatego też warto wziąć sobie do serca kilka niezwykle istotnych wskazówek. Pisząc opis danego produktu, należy skupić się na konkretnych informacjach. Tworząc np. opis kurtki, warto wspomnieć o tym, iż jest ona nieprzemakalna oraz lekka, gdyż takie informacje mają dla potencjalnego klienta najważniejsze znaczenie. Kolejną ważną kwestią jest wejście w rolę docelowego odbiorcy, gdyż jedynie w taki sposób można stworzyć opis, który z pewnością przemówi do danego klienta. Pisząc opis danego produktu, nie należy pisać jedynie o tym, iż jest on po prostu najlepszy, ponieważ klienta interesuje wyłącznie korzyść, którą odniesie po jego zakupie. Niezwykle istotne jest również to, aby w opisie zawrzeć słowa i kluczowe wyrażenia, po których klient wyszukuje dany produkt, ponieważ odpowiednie pozycjonowanie to druga strona medalu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

0
Pozycjonowanie sklepu internetowego

W dzisiejszych czasach zainteresowanie zakupami w sieci rośnie z dnia na dzień, dlatego też branża sklepów internetowych coraz bardziej się rozrasta. Czasy, gdy sukces można było zbudować jedynie na niskiej cenie, a także estetycznie wykonanej stronie internetowej już dawno minęły i obecnie należy stawiać na zupełnie inne rozwiązania. W co zatem warto zainwestować, aby wypromować swój sklep internetowy?

Optymalizacja strony

Jednym z ważniejszych działań, które należy podjąć prowadząc sklep internetowy jest SEO, czyli proces, który ma na celu przygotowanie treści strony w taki sposób, aby roboty Google poprawnie je rejestrowany i indeksowały. Jest to o tyle ważne, ponieważ ma bezpośredni wpływ na to, na jakich pozycjach sklep pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Walka o najwyższą pozycję w Google

Każdemu istniejącemu, a także nowo otwieranemu sklepowi internetowemu zależy przede wszystkim na tym, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki bardzo dobrym pozycjom w tzw. wynikach organicznych, czyli bezpłatnych można pozyskać cenny ruch, który z czasem powinien przerodzić się w realne zyski. Aby jednak osiągnąć swój cel, bardzo ważne są zaawansowane działania, czyli skuteczne pozycjonowanie, które warto zlecić fachowcom w tej dziedzinie.

Długi ogon

Znaczący procent obrotów w przypadku wielu sklepów internetowych generują tzw. wyszukiwania “długiego ogona”. W dużym skrócie takie wyszukiwania polegają na wpisaniu przez danego klienta konkretnej frazy (np. nazwy jakiegoś produktu) a odpowiedni proces pozycjonowania, a także przyjazny kod HTML strony z pewnością przysłużą się w zdobyciu jak najwyższych miejsc.

Szybki sposób na budowanie ruchu na stronie

Jeśli zależy ci przede wszystkim na tym, aby w szybkim czasie zbudować ruch na swojej stronie, to warto skorzystać z płatnej formy pozyskania odwiedzin. Na czym to wszystko polega? Reklamy wyświetlane są na danej stronie internetowej, a za każde kliknięcie link przekierowujący do twojej strony uiszczasz opłatę. Rozwiązanie to jest dosyć dobre, jednak na dłuższą metę lepiej zdecydować się na pozycjonowanie, które okazuje się tańsze.

Dlaczego warto zareklamować swój sklep na Facebooku?

0
Dlaczego warto zareklamować swój sklep na Facebooku?

Odpowiednia reklama sklepu internetowego jest niezwykle ważna, dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na założenie specjalnego fanpage’a na Facebooku, gdyż klienci będący fanami takiego sklepu kupują częściej oraz więcej.

Własny fanpage

Założenie fanpage’a sklepu internetowego na Facebooku jest niezwykle proste a do tego darmowe, jednak warto wcześniej założyć prywatne konto, które z pewnością ułatwi zarządzanie całym fanpagem. Jak wiadomo konto prywatne służy wyłącznie do celów prywatnych natomiast fanpage ma za zadanie promować sklep umożliwiając tworzenie reklam i oferując dostęp do bardzo przydatnych statystyk.

Dlaczego posiadanie fanpage’a jest takie ważne?

Taka strona stworzona na Facebooku pozwala gromadzić w jednym miejscu wszystkich „fanów” internetowego sklepu a każdy „kciuk w górę”, a także udostępnienie danej promocji czy też konkursu zachęci innych użytkowników do zajrzenia na fanpage sklepu przyciągając tym samym nowych klientów. Prowadzenie takiego fanpage’a wpływa w bardzo znaczący sposób na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, dzięki czemu większa liczba osób z pewnością odkryje sklep.

Reklama na Faceboku

Dzięki tej stronie można dotrzeć do zupełnie nowych osób, które do tej pory nie odwiedziły jeszcze sklepu. Facebook umożliwia stworzenie płatnej reklamy, za pomocą której można trafić do większego grona odbiorców. Najważniejsze jest jednak to, iż nie trzeba na starcie posiadać kilku tysięcy złotych do skorzystania z możliwości zamówienia takiej reklamy.

Kupony rabatowe, konkursy

Zdecydowana większość osób, która zdecyduje się polubić profil danego sklepu, liczy przede wszystkim na otrzymanie kuponów rabatowych lub też możliwość wzięcia udziału w konkursie, w którym do wygrania będą ciekawe nagrody. Dzięki takiej akcji można przyciągnąć do sklepu znacznie większe grono klientów, którzy z pewnością nie poprzestaną na jednorazowych zakupach. Prowadzenie na Facebooku strony swojego sklepu można oczywiście zlecić innej osobie, jednak wiąże się to z kosztami, na które na początku działalności nie każdy może sobie pozwolić.

ZOBACZ TEŻ