Jak embedded finance zmienia doświadczenia konsumentów

Według raportu „The Embedded Finance Report”, opublikowanego na zlecenie organizacji Ayden oraz Boston Consulting Group, ponad 60% małych i średnich przedsiębiorstw w naszym kraju wyraziło zainteresowanie rozwiązaniami embedded finance. W dzisiejszym artykule udowadniamy, że wdrożenie tytułowych narzędzi pozwala na zbudowanie widocznej przewagi konkurencyjnej, nawet jeśli profil działalności nie jest bezpośrednio związany z bankowością. Zapraszamy do lektury!

Ergonomia użytkowania 

Pierwszym przykładem korzyści, wynikającej z możliwości embedded finance jest ogromna wygoda użytkowników. Wdrażane rozwiązania sprawiają bowiem, że obsługa jest nadzwyczaj intuicyjna, zwiększając tym samym funkcjonalność użytkowanych aplikacji oraz programów. Co to oznacza dla finalnego konsumenta?

Embedded finance eliminuje między innymi konieczność mozolnego przełączania się pomiędzy platformami i serwisami. Tego typu działania spowalniają cały proces i mogą być powodem wielu frustracji, a nawet błędów. Zarządzanie wszelkimi operacjami finansowymi z poziomu jednego urządzenia pozwala na zachowanie odpowiedniej organizacji oraz płynności działania.

Świetnym przykładem tego rodzaju benefitów są aplikacje do zamawiania przejazdów. Warto podkreślić, że zalety te dotyczą obu stron realizowanej transakcji – pasażerowie rezerwują przejazd za pomocą kilku prostych kliknięć, a wszystko z poziomu własnego smartfona. Jednocześnie, kierowcy również otrzymują opcję automatycznego i wygodnego zarządzania płatnościami, eliminując biurokrację do minimum.

Spersonalizowane usługi

Kolejnym elementem przewagi rozwiązań embidded finance jest personalizacja oferowanych usług. To właśnie dopasowanie rozwiązań do osobistych potrzeb, wymagań oraz oczekiwań klientów znacząco poprawia skuteczność każdego biznesu. Zatem, jak to osiągnąć?

Embidded finance pozwala na zbieranie, a co najważniejsze analizowanie kluczowych informacji wszystkich konsumentów. Rozpatrywanie tych komunikatów pomaga w określaniu trendów oraz preferencji klientów, a także w projektowaniu spersonalizowanej oferty, która spełni wszelkie oczekiwania odbiorców. W ten sposób konsument ma poczucie indywidualnego traktowania oraz wyjątkowości. 

Prostota funkcjonowania 

Osadzenie zintegrowanych usług finansowych znacznie podwyższa jakość obsługi, bez względu na profil lub skalę działalności danego przedsiębiorstwa. Jednak, należy pamiętać, że prezentowane standardy nie powinny zaburzać prostoty i łatwości korzystania z danej usługi. Zaniechania w tym obszarze szybko doprowadzą do niezadowolenia i niechęci konsumentów.

Właśnie dlatego efektywne narzędzia embedded finance upraszczają doświadczenia konsumentów. Jest to szczególnie wyraźne podczas finalizacji transakcji zakupowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu procedura ta jest znacznie szybsza, ale również bezpieczniejsza i wolna od potencjalnych pomyłek. Dodatkowo, usługi embedded finance sprzyjają samym handlowcom, przekazując im pakiet bardzo atrakcyjnych i pożądanych przyborów finansowych.

 Świetnie pokazuje to międzynarodowa platforma Amazon! Zgodnie z niedawnymi komunikatami, globalny gigant sprzedaży zainwestował 20 milionów dolarów w indyjską firmę fintech. Przedsiębiorstwo to specjalizuje się w usługach BNPL, czyli formacie sprzedaży kup teraz, zapłać później. To udowadnia, że koncepcja embedded finance jest z powodzeniem stosowana przez międzynarodowe biznesy, bez względu na skalę działania.

Sprawdź, jakie rozwiązania embedded finance możesz wdrożyć w Twojej firmie:  https://pragmago.tech/pl/porada/na-czym-polega-embedded-finance/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here