Konkurencja na rynku odzieżowym bywa zabójcza i to nie tylko dla projektantów i firm produkujących odzież, ale również sklepów z odzieżą online. Dlatego trzeba zawsze być o krok, a nawet dwa kroki przed nią. Oczywiście łatwo powiedzieć, a trudniej zrealizować, wszak narzędzia są znane jednak metody ich użycia już niekoniecznie. Warto zatem poznać 4 kroki do zwiększenia konkurencyjności sklepu odzieżowego.
Po pierwsze: aktualizowane i stale prowadzone konta na portalach społecznościowych – zdobywanie followersów i komentarzy
Każda firma, a już w szczególności ta zajmująca się sprzedażą produktów, powinna mieć swój profil na portalu społecznościowym. Prowadzenie i aktualizowanie konta na Facebooku, Instagramie, ale również Youtube ma bardzo duże znaczenie. Zdobywanie subskrybentów czy followersów sprawia, że firma staje się coraz popularniejsza w swojej branży, a wieść o niej prędzej się roznosi. Organizowanie konkursów na najlepszy komentarz, historię dotyczącą produktu czy usługi, hasło reklamowe zwiększa ruch na profilu, zwłaszcza, gdy dzięki temu można wybrać atrakcyjne nagrody, np. karty podarunkowe do wykorzystania w sklepie odzieżowym. Oczywiście taki sklep powinien również dzielić się codziennie, np. stylizacją dnia i zachęcać do dyskusji czy wrzucania swoich zdjęć z firmowym hashtagiem i w ubraniach zakupionych w sklepie. W ten sposób użytkownik portalu społecznościowego otrzymuje pewne benefity, staje się ambasadorem marki, a jednocześnie napędza jej reklamę.
Po drugie: zadbanie o jakość e-sklepu, czyli optymalizacja pod względem SEO
Obecność na portalu społecznościowym jest ważna, jednak e-sklep powinien być odpowiednio zoptymalizowany pod względem wyglądu strony, szybkości jej ładowania, prawidłowości adresów url, braku duplikacji adresów i treści, a także wysokiej jakości opisów produktów i opisów kategorii, które dla każdej podstrony muszą być unikalne. Do tego dochodzą jeszcze grafiki, które nie mogą „ważyć” zbyt dużo, aby ich ładowanie nie spowodowało spowalniania strony. Oczywiście wszystkie opisy czy zakładka z artykułami blogowymi muszą być nasycone słowami kluczowymi zarówno w wersji podstawowej, odmienionej, jak i długiego ogona, a przy tym użytymi w sposób naturalny. Optymalizacja strony e-sklepu odzieżowego pod względem SEO sprawia, że jest on lepiej widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania, a tym samym potencjalny klient łatwo trafi na ofertę sklepu i nie zniechęci się trudnością w jej obsłudze czy ładowaniu. Trzeba oczywiście zweryfikować czy przepustowość serwera jest wystarczająca, bo to również wpływa na jakość obsługi.
Po trzecie: współpraca z hurtownią odzieży, która swoją bazę produktów opiera na największych markach, najlepszej jakości i przystępnych cenach
Już wiesz, że aby zwiększyć konkurencyjność sklepu odzieżowego, musisz zadbać zarówno o media społecznościowe, jak i optymalizację SEO. Ale to wszystko nie byłoby nic warte, gdybyś nie oferował naprawdę wartościowych produktów. Te może Ci dostarczyć renomowana hurtownia odzieży. Oczywiście warto wybrać taką, która współpracuje z najlepszymi markami i może zaoferować na tyle przystępne ceny, że nawet po dodaniu marży sklepu i tak będą one atrakcyjne dla klientów i konkurencyjne wobec innych e-sklepów.
Po czwarte: nawiązanie współpracy z influencerami i modowymi blogerami
Dobre ceny, promocja na portalach społecznościowych, a także optymalizacja SEO mogą nie być wystarczające wobec znacznej konkurencji. Panuje ona nie tylko w damskich, ale również męskich butikach. Zatem oprócz nawiązania współpracy z wysokiej jakości hurtownią odzieży męskiej, warto również zainteresować swoją ofertą influencerów i blogerów modowych, którzy mają duże zasięgi w mediach społecznościowych. Z takiej formy promocji korzystają najlepsze marki, zatem warto spróbować. Dzięki temu, że znana osoba pokaże się w danej bluzie czy spodniach mogą one szybko stać się hitem sprzedażowym i nawet zainwestowanie pewnego procentu w taką współpracę na szeroką skalę może się opłacać w długofalowym trybie.
To nasze 4 kroki do zwiększenia konkurencyjności sklepu odzieżowego. A ty jakie masz pomysły na rozkręcenie swojego biznesu w popularnej modowej branży?