Rola opakowania produktu

Nie jest żadną nowością stwierdzenie, że w handlu opakowanie produktu jest niemal w takim samym stopniu odpowiedzialne za sukces w sprzedaży, co jakość samego towaru. Atrakcyjny projekt etykiety lub opakowania zwiększa szanse na to, że produkt zostanie kupiony a firma nim obracająca odnotuje wzrost zysków. Powiada się, że nie szata zdobi człowieka oraz że nie ocenia się książki po okładce, jednak te powiedzenia zupełnie nie sprawdzają się w handlu i marketingu. Dobrze zaprojektowane opakowania oraz etykiety mają jeszcze jedną bardzo ważną rolę – są swego rodzaju oświadczeniem, pomagają stworzyć tożsamość marki. To bardzo potężne narzędzie w promocji firmy i jej produktów.

Bez dobrego opakowania produkt po prostu zbyt daleko nie zajedzie – nawet wtedy, jeśli będzie naprawdę dobrej jakości, funkcjonalny a do tego niedrogi. Trzeba zadbać o jego „szaty”, o jego „okładkę”. Dlatego też tak ważnym partnerem biznesowym jest kompetentna drukarnia etykiet, taka jak Zebra-polska, która pomoże firmie w uatrakcyjnieniu jej produktu. Co więcej, wiele drukarni zatrudnia własnych projektantów graficznych albo pomaga w kontaktach z podwykonawcami, co jest znacznym ułatwieniem dla klientów. Bardzo często owocna współpraca z taką drukarnią okazuje się niezwykle ważna w procesie rozwoju firmy,

Tożsamość marki

Jedną z kluczowych ról, jakie wykonują etykiety, jest wspomniane wcześniej budowanie tożsamości marki. Atrakcyjny wygląd to jedno, chodzi bowiem również o stworzenie pewnej ciągłości w tym, jak prezentują się kolejne produkty naszej firmy. Tożsamość marki budowana w ten sposób nie tylko pomaga wyróżnić produkt na tle konkurencji, ale przede wszystkim wykreować u klienta poczucie znajomości marki i wzbudzić jego zaufanie. Z tego punktu droga do uczynienia go stałym klientem jest dużo łatwiejsza. Dlatego warto raz jeszcze podkreślić, jak dobrym i niezbędnym partnerem biznesowym jest drukarnia etykiet.

Impulsy i wierność

Wszystko to udowadniają badania rynku oraz mechanizmów rządzących procesem dokonywania sklepowych zakupów. Okazuje się, że aż siedemdziesiąt procent klientów podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu znajdując się już na miejscu, w sklepie. Co więcej, tylko jeden na dziesięciu klientów zmienia w sklepie markę. Dane te pokazują, że klienci co prawda podlegają impulsom podczas zakupów, jednak są raczej wierni danej marce. Kompetentna drukarnia etykiet pomoże nam wytworzyć tę wierność i sprawić, że obok naszych produktów klient nie będzie przechodził obojętnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here