Zakładanie swojej działalności gospodarczej to nie tylko mnóstwo roboty papierkowej, załatwiania wielu zgód i wypełniania formularzy. Owszem, musimy to zrobić, aby dostać zgodę na działalności i ją zarejestrować. Kiedy wszystko to jest już za nami, pomyślmy o czymś co pozwoli zbudować nam markę i sprawi, że będziemy rozpoznawalni na rynku. Ciężko się wybić, kiedy nie znamy się na marketingu i nie mamy pomysłu jak trafić do naszych potencjalnych klientów. Nawet kiedy mamy już swoją firmę i działa ona stosunkowo dobrze, jest na rynku od dłuższego czasu – powinniśmy zadbać o naszych klientów. Popularnym sposobem na budowanie dobrej i poprawnej relacji ze stałymi klientami jest dawanie im gratisów.
Gadżety reklamowe powodują, że klient dostaje coś fajnego, wie od kogo to dostał. Zazwyczaj taki gadżet powinien być przydatny. Im bardziej użyteczny przedmiot, tym większa szansa, że więcej ludzi dowie się o naszej działalności. Jak to możliwe? Po prostu, kiedy klient pije z kubka z naszym logo widzą to inni ludzie, którzy zaczynają kojarzyć naszą firmę. Teraz zazwyczaj szukamy czegoś oryginalnego, co sprawi, że reklama będzie robiła się sama! Jest to tak zwany marketing szeptany. Gadżetami takimi są na przykład torby na zakupy, oczywiście ekologiczne, wykonane z lnu lub z bawełny wysokiej jakości. Na torbie obowiązkowo logo firmy i może jej dane kontaktowe. Nasz klient będzie dumnie chodził z taką torbą na zakupy i robił nam reklamę. Tak samo z czapeczkami dla dzieci albo ze smyczami na klucze lub telefon. W miejscu pracy dobrze jest rozdawać notatniki, długopisy oraz karteczki samoprzylepne z naszym logo.
Akcesoria reklamowe możemy zamówić przez Internet. Wysyłamy też wzór naszego logo oraz dane naszej firmy. Im więcej takich przedmiotów zamówimy, tym cena będzie mniejsza. Pamiętajmy, aby naszych stałych klientów honorować prezentami z okazji świąt oraz różnych ważnych wydarzeń z życia naszej firmy. Dobrym pomysłem są też cukierki, na opakowaniu jest logo firmy oraz adres, a w środku pyszny smakołyk. Część z takich gadżetów znajdziemy na różnych stronach internetowych, na przykład możemy odwiedzić opengift.pl i zapoznać się z ich ofertą. Paniom na pewno spodobają się akcesoria kosmetyczne z logo firmy. Mamy do wyboru kosmetyczki, lusterka. Dzieciaki polubią gry rodzinne, mogą grać na wakacjach albo w podróży. Budowanie takiej relacji z klientem sprawi, że klient będzie dobrze kojarzył nasza firmę, łatwiej wybaczy nam niedociągnięcia oraz potknięcia, jeśli jesteśmy początkującymi działaczami na rynku. Dobra opinia będzie przekazywana swoim znajomym.